در بین رقبا دیده شوید!

تبلیغات و بازاریابی اینترنتی

صحبت کردن درباره اهمیت تبلیغات و بازاریابی چیزی جز اتلاف وقت نیست!! چرا که هر محصول یا ارائه خدماتی بدون مخاطب محکوم به شکست است و جلب مخاطب در گرو داشتن تبلیغات و بازاریابی است. تبلیغات و بازاریابی مؤثر، کلید موفقیت تجاری یک کسب و کار است. این دو مفهوم در کنار هم معنا پیدا می‌کنند و سازمان‌ها و افراد هوشمند، همواره به این مهم توجه ویژه‎ای دارند. به کمک تبلیغات، یک محصول یا خدمت، توسط روش‌های گوناگون چاپی و آنلاین به طیف وسیعی از مردم معرفی می‌گردد و با استفاده از بازاریابی، افراد به انتخاب محصول یا خدمت یک شرکت تشویق می‌شوند. شناخت مخاطب و تعیین شیوه درست تبلیغات، سرمایه گذاری بر روی مشتریان قدیمی و کسب مشتریان جدید، پشتیبانی خدمات و حفظ رضایت مشتریان از اقداماتی است که در بازاریابی یک محصول باید در نظر گرفت.

تبلیغات آنلاین در برابر تبلیغات سنتی، این ویدئو را از دست ندهید...

تفاوت تبلیغات و بازاریابی چیست؟
افراد زیادی هستند که بازاریابی و تبلیغات را جدا از هم نمیدانند و از هردو کلمه به یک منظور استفاده میکنند. با این که هردو با اهمیت و اساسی هستند و تاثیر بالایی بر موفقیت تجارت شما دارند ولی مفاهیم متفاوتی از یکدیگر دارند. شناخت صحیح تفاوت بازاریابی و تبلیغات و بکارگیری صحیح هرکدام بر پیشرفت شما تاثیر گذار خواهد بود.
در ابتدا اجازه دهید تا هریک را بصورت مجزا تعریف کنیم و پس از آن به بررسی تفاوت تبلیغات و بازاریابی بپردازیم.

تبلیغات چیست؟
معرفی و نمایش خدمات یا محصولات شرکت شما به مشتریان کنونی و بالقوه؛ با پرداخت پول و از طریق شرکتها و فرصتهای جانبی مانند سایتهای اینترنتی و بیلبورد را تبلیغات می نامیم.

بازاریابی چیست؟
مجموعه فعالیت های شما برای آموزش و تشویق افراد به انتخاب خدمات یا محصولات شما در میان رقبا را بازاریابی می نامیم. بازاریابی در واقع شامل بخش هایی کوچکتر مانند نحوه تبلیغات، شناخت مشتریان، پشتیبانی خدمات و محصولات و جذب رضایت مشتریان برای تشویق به همکاری مجدد با شما می شود. مجموعه این فعالیت ها شما را در جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی یاری خواهد کرد.

تبلیغات هدفمند توکان، ضامن موفقیت شماست…

کدامیک مهمتر است؟
پس از تعریف و شناخت هر یک از دو مفهوم تبلیغات و بازاریابی درک بهتری نسبت به تفاوت آنها خواهیم داشت، تبلیغات در عمل بعنوان بخشی از فرآیند بازاریابی عمل می کند و مستقل از آن نخواهد بود. وظیفه تبلیغات معرفی قسمت مشخصی از خدمات شما بوده و به معنی تعیین استراتژی های لازم برای نحوه، زمان و مکان معرفی محصولات است.
برای مثال تعیین نحوه تبلیغات شما در میان گزینه هایی مانند روزنامه ها، سایتهای اینترنتی، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات محیطی، رادیو و تلویزیون برعهده بخش بازاریابی بوده و برنامه ریزی زمان نمایش و محل قرار گرفتن این تبلیغات را نیز شامل میشود. تبلیغات پرهزینه ترین بخش در بازاریابی است و به همین دلیل از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
فرض کنید که بازاریابی یا همان مارکتینگ را بعنوان یک کیک در نظر بگیریم، در اینصورت این کیک از برشهایی شامل شناخت بازار، شناسایی مشتریان هدف، استراتژی فروش، خدمات پشتیبانی، ارتباطات کاری، قیمت گذاری محصولات و تبلیغات تشکیل شده است. تبلیغات نیز یک برش از این کیک بوده و نقش مهمی در موفقیت شما دارد ولی برای دست یابی به بیشترین بازدهی هماهنگی کافی بین آن و سایر بخش های بازاریابی لازم است.
فرآیند بازاریابی نیازمند صرف زمان و هزینه بوده و میزان بازدهی آن در درازمدت قابل اندازه گیری است، در مقالات آینده بصورت تخصصی به بررسی و مقایسه روشهای بازاریابی و تبلیغات اینترنتی خواهیم پرداخت.

چرا برای تبلیغات توکان را انتخاب کنیم؟
تبلیغات دیگر به یکی از صنایع مطرح جهان تبدیل شده است. ساده ترین روش های تبلیغات استفاده از کاغذ و روش های سنتی مبتنی بر آن است. طراحی کاتالوگ ،تراکت، بنر ، بروشور و … . این روش در زندگی امروز مردم تقریبا دیگر جایگاهی ندارد. رعایت اصول اولیه در تبلیغات برای جلب نظر مخاطب بسیار مهم است. در نگاه اول ، این جلوه های بصری است که دید مخاطب را جلب می کند. خلاقیت و تفکر نوین به همراه علم گرافیک و روانشناسی همگی دست به دست هم میدهند تا تبلیغاتی موثر که در ذهن بیننده حک شود به دست آید. این نکته در تبلیغات دیجیتال هم حرف اول را می زند. توکان برای هر دو روش تبلیغات راهکارهای موثری دارد.

چرا برای بازاریابی توکان را انتخاب کنیم؟
بازاریابی شامل هر اقدامی است که شما به منظور دستیابی به مشتری یا مشتریان و ترغیب آن‌ها انجام می‌دهید. جلب نظر مشتری نیازمند شناخت صحیح از سرویس مورد نظر، بازار آن و مخاطبانش است. توکان با تجربه های موفق خود در این زمینه می تواند بهترین راهنما و مشاور شما باشد. ما به انواع روش های بازاریابی اشراف داریم و با تلفیق چندین روش و اضافه کردن چاشنی خلاقیت به شما کمک خواهیم کرد تا با خیالی آسوده نمودار رو به رشد فعالیت خود را تماشا کنید.

توکان برای تبلیغات و بازاریابی موثر چه مسیری را طی می کند؟

گوناگونی تبلیغات را می شناسد و از هر نوع آن در زمان مناسب بهره می گیرد.